3 oznaki uszkodzonego wyłącznika bezpieczeństwa w położeniu neutralnym (i koszt wymiany)

News

W nowoczesnych pojazdach znajduje się mnóstwo elementów elektrycznych, ale większość z nich pełni bardzo ważną funkcję. Tak jest z pewnością w przypadku neutralnego wyłącznika bezpieczeństwa.

Jednak gdy wszystko działa prawidłowo, zapewnia on bezpieczeństwo Tobie i Twojemu pojazdowi, natomiast gdy nie działa, może to być niezwykle frustrujące. W tym przewodniku przedstawiamy trzy najczęstsze objawy usterki neutralnego wyłącznika bezpieczeństwa, a następnie omawiamy wszystkie inne elementy, które należy wiedzieć o tym kluczowym elemencie.

Od tego, do czego służy, gdzie się znajduje w pojeździe i ile kosztuje jego wymiana - mamy wszystko pod ręką. Wszystko, co musisz zrobić, to czytać dalej.

Najczęstszym objawem pojazdu z uszkodzonym neutralnym wyłącznikiem bezpieczeństwa jest to, że pojazd nie uruchamia się, gdy skrzynia biegów jest w pozycji zaparkowanej lub neutralnej. Jeśli wyłącznik jest uszkodzony, można uruchomić samochód na wszystkich biegach.

Ale choć są to najczęstsze objawy, nie są to jedyne, na które należy zwracać uwagę.

Co więcej, to, że samochód nie uruchamia się, gdy jesteś w parku, nie oznacza, że powinieneś od razu wymieniać wyłącznik bezpieczeństwa w pozycji neutralnej. Poniżej omówimy każdy z tych problemów, abyś wiedział, na co dokładnie należy zwrócić uwagę.

Poniżej znajduje się bardziej szczegółowa lista najczęstszych objawów uszkodzenia neutralnego wyłącznika bezpieczeństwa:

Spis treści Pokaż Objawy uszkodzonego neutralnego wyłącznika bezpieczeństwa 1. Brak korby po zaparkowaniu. 2. Brak korby w położeniu neutralnym 3. Silnik może pracować na każdym biegu Funkcja wyłącznika bezpieczeństwa w położeniu neutralnym Lokalizacja wyłącznika bezpieczeństwa w pozycji neutralnej Koszt wymiany wyłącznika bezpieczeństwa w położeniu neutralnym

Symptomy uszkodzonego wyłącznika bezpieczeństwa w położeniu neutralnym

1. Brak korby po zaparkowaniu

Jeśli Twój samochód stoi w miejscu - i sprawdź to dwukrotnie - ale nie możesz go uruchomić, może to oznaczać, że masz uszkodzony neutralny wyłącznik bezpieczeństwa. Upewnij się jednak, że akumulator jest dobrze naładowany, a rozrusznik sprawny, zanim przejdziesz od razu do wyłącznika bezpieczeństwa w pozycji neutralnej.

2. Brak korby przy włączonym biegu jałowym

Większość kierowców samochodów z automatyczną skrzynią biegów stara się uruchamiać samochód z pozycji parkowania, ale Ty również powinieneś mieć możliwość uruchomienia pojazdu z pozycji neutralnej.

Jeśli można uruchomić pojazd w położeniu neutralnym, ale nie w parku, lub odwrotnie, prawdopodobnie uszkodzony jest przełącznik bezpieczeństwa w położeniu neutralnym. Czasami jednak pojazd nie uruchamia się ani w parku, ani w położeniu neutralnym, a problem nadal tkwi w wyłączniku bezpieczeństwa.

Jeśli jednak masz szczęście, możesz zyskać trochę więcej czasu przed naprawą, jeśli pojazd nadal będzie się uruchamiał w położeniu neutralnym lub postojowym.

3. Silnik może pracować na każdym biegu

Innym problemem związanym z uszkodzonym wyłącznikiem bezpieczeństwa w położeniu neutralnym jest to, że silnik może pracować na każdym biegu. Choć może się to wydawać nieistotne, przypadkowe włączenie zapłonu podczas jazdy autostradą może spowodować poważne uszkodzenie silnika i doprowadzić do wypadku.

Jeśli nie można uruchomić samochodu na biegu neutralnym lub postojowym, nie powinien on uruchamiać się na innych biegach, ale jeśli można uruchomić go na innych biegach, nadal powinno być możliwe uruchomienie pojazdu na biegu neutralnym i postojowym. Może to być kuszące, aby po prostu zignorować problem, ale jeśli tak się stanie, może to doprowadzić do wypadku.

Działanie wyłącznika bezpieczeństwa w położeniu neutralnym

Zadaniem neutralnego wyłącznika bezpieczeństwa jest zapewnienie, że pojazd można uruchomić tylko wtedy, gdy skrzynia biegów znajduje się w pozycji neutralnej lub postojowej. Jest to bardzo ważna funkcja, ponieważ próba uruchomienia pojazdu ze skrzynią biegów na biegu może spowodować uszkodzenie silnika, a w przypadku braku ostrożności może doprowadzić do jego uruchomienia.

Inną funkcją neutralnego wyłącznika bezpieczeństwa jest zapobieganie przypadkowemu włączeniu rozrusznika przy pracującym silniku. Jeśli tak się stanie, prawdopodobnie uszkodzisz rozrusznik i silnik, co może doprowadzić do wypadku. Może to być nie tylko bardzo kosztowne, ale także niebezpieczne.

Nie bez powodu nazwa "bezpieczeństwo" znajduje się w nazwie przełącznika - neutralny przełącznik bezpieczeństwa pełni kluczową funkcję bezpieczeństwa, która zapobiega uszkodzeniu silnika lub przypadkowemu zranieniu kogoś.

Jednak nieprawidłowe działanie tego elementu może uniemożliwić uruchomienie pojazdu na dowolnym biegu lub umożliwić uruchomienie pojazdu na dowolnym biegu w dowolnym momencie. W obu przypadkach może to doprowadzić do poważnych problemów.

Lokalizacja wyłącznika bezpieczeństwa w pozycji neutralnej

Neutralny przełącznik bezpieczeństwa w Twoim samochodzie jest zamontowany w skrzyni biegów przy dźwigni zmiany biegów. Nie jest to dźwignia zmiany biegów w Twoim pojeździe - jest to element, który dźwignia zmiany biegów w Twoim pojeździe przenosi na skrzynię biegów.

Jeśli znajdujesz się pod samochodem i patrzysz na skrzynię biegów, wygląda ona jak półokrągły metalowy blok, do którego często przymocowana jest linka. To właśnie on powoduje, że skrzynia biegów zmienia biegi i wysyła sygnał do ECM/TCM, aby wyłączyć rozrusznik, gdy pojazd jest na biegu.

Koszt wymiany wyłącznika bezpieczeństwa w pozycji neutralnej

Średni koszt wymiany neutralnego wyłącznika bezpieczeństwa wynosi od 150 do 300 USD, w zależności od modelu samochodu i kosztów robocizny. To sprawia, że wymiana neutralnego wyłącznika bezpieczeństwa jest jedną z tańszych czynności. Należy jednak pamiętać, że dokładne koszty naprawy będą się różnić w zależności od tego, jakim samochodem jeździsz i gdzie oddajesz go do naprawy.

Jeśli jednak chcesz zaoszczędzić jeszcze więcej pieniędzy i wykonać tę pracę samodzielnie, możesz zazwyczaj znaleźć neutralny przełącznik bezpieczeństwa na rynku wtórnym w cenie od 20 do 125 dolarów. Jeśli chcesz wymienić część OEM, pamiętaj, że prawdopodobnie wydasz nieco więcej.

Tymczasem średnie koszty robocizny stanowią zwykle 50-75 USD ogólnej ceny naprawy. Jeśli więc nie czujesz się komfortowo wykonując pracę samodzielnie, nie wydasz dużo więcej, aby zlecić naprawę certyfikowanemu mechanikowi.

Jeśli chcesz wymienić część samodzielnie, nie jest to zbyt trudne, jeśli masz dostęp do skrzyni biegów. Należy tylko upewnić się, że dźwignia zmiany biegów w skrzyni biegów została zamontowana we właściwym położeniu. W przeciwnym razie mogą wystąpić problemy przy próbie uruchomienia pojazdu.

Po wymianie wyłącznika bezpieczeństwa w położeniu neutralnym nie powinno być konieczności ponownej jego wymiany, dzięki czemu jest to jeden z najtrwalszych elementów pojazdu.